Zlatovská 17,Trenčín , mobil: +421 905 633 171
FotoStory.sk PEČIATKY

Čo je to eKasa a ako na ňu prejdem?

Ak ste predajcom alebo poskytujete služby, s pojmom eKasa ste sa najskôr už stretli. Ak si však nie ste istý najmä tým, či sa vás strašiak menom eKasa týka, prečítajte si nasledujúci článok, v ktorom vám objasníme všetko potrebné a odpovieme na základné otázky.

 

Čo je to vlastne eKasa?

eKasa je projekt, pomocou ktorého budú všetky registračné pokladnice už onedlho napojené na centrálny systém Finančnej správy prostredníctvom online fungovania. I keď mnohí predajcovia, ktorí používajú virtuálne registračné pokladne, mohli tento systému využívať už dávnejšie, od určitého obdobia vznikne táto povinnosť aj majiteľom elektronických registračných pokladníc.

Týka sa eKasa aj mňa?

Ak ste fyzická alebo právnická osoba, máte oprávnenie na podnikanie a predávate tovar alebo poskytujete služby, za ktoré obdržíte tržbu, ste povinný zaregistrovať sa a prevádzkovať online registračnú pokladňu eKasa aj vy.

Presnejšie tak hovorí a túto povinnosť ukladá novela zákona č. 368/2018 Z. z., ktorou sa mení a dopĺňa zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice. Viac o zákone sa dočítate priamo tu .

Kedy vstupuje do platnosti systém eKasa?

Systém eKasa je možné používať už dnes. Od 1.apríla 2019 je prístupný k užívaniu každému podnikateľovi alebo subjektu, ktorého sa to týka. Zákonná povinnosť však vzniká bez rozdielu od termínu 1. júla 2019.

Všetky elektronické registračné pokladnice tak budú musieť prejsť na online pripojenie a zaevidovanie sa do systému Finančnej správy SR.

 

Ako prejdem na eKasu

Ak ste tak ešte dosiaľ neurobili, na eKasu musíte prejsť podľa vyššie uvedených informácií do konca júna tohto roku. Prvým a najdôležitejším krokom je požiadať o pridelenie unikátneho kódu k pokladnici – takzvaný eKasa klient.

Žiadosti sú dostupné na stránkach Finančnej správy SR, po vstupe do vášho profilu. Viac informácií a presný postup, ako prejsť na eKasu nájdete v tomto dokumente  Finančnej správy SR.

Z hľadiska hardware a software zabezpečenia je potrebné, aby ste si zaobstarali upgrade balíček vhodný priamo pre vašu súčasnú kasu/pokladnicu, vďaka ktorému bude vaše zariadenie komunikovať so systémom Finančnej správy bez problémov.

Nie všetky modely a všetci výrobcovia však túto možnosť ponúkajú. Alternatívou je kúpa novej, už nakonfigurovanej eKasy u certifikovaného predajcu.  Tú, samozrejme, ponúkajú mnohé overené značky, ako napríklad Elcom  alebo O2 .

Výhody, ktoré systém eKasa podnikateľom prináša

Vďaka eKasa by mali podnikatelia zaznamenať určitý pokles administratívnych úkonov, ktoré museli dosiaľ pri klasických elektronických registračných pokladniciach riešiť.

Od júla tak nebude viac potrebné evidovať údaje do knihy pokladníc ani účtovať tržby či riešiť uzávierku. Okrem toho, že vám odpadnú náklady na pravidelný servis pokladníc, zjednodušené by malo byť aj vedenie podkladov pre daňové priznania a celková komunikácia s orgánmi Finančnej správy a daňovými úradmi.

Ešte stále ste prechod na systém eKasa neriešili? Alebo potrebujete pomôcť s dodaním upgrade verzie či kúpou novej pokladnice eKasa? Kontaktujte nás , radi vám s eKasou pomôžeme.